11. Opravné prostředky
Odvolání proti rozhodnutí
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání.
Jak a kde lze odvolání podat
Odvolání se podává u povinného subjektu, který rozhodnutí vydal, a to podáním ústní či písemnou formou. Z odvolání musí být zřejmé, kdo jej podává a které věci se týká. Odvolání je učiněno dnem, kdy bylo povinnému subjektu doručeno.
Jak a kdo o vyřízení odvolání rozhoduje
Úřad pro ochranu osobních údajů
Pplk. Sochora 27
170 00 Praha 7
Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem odvolacímu orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit.
Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
Jak a kde lze stížnost podat
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace může podat žadatel:
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6 zákona č. 106/1999 Sb., tj. v případě, že úřad místo poskytnutí informace sdělil žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace,
- kterému po uplynutí lhůty 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění (§ 14 odst. 5 písm. d) zákona č. 106/1999 Sb.) nebo po uplynutí prodloužené lhůty (§ 14 odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.) nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. nebo s výší odměny dle § 14a odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb., požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat:
Písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt (odbor úřadu, do jehož věcné působnosti žádost svým obsahem patří) písemný záznam.
Písemně prostřednictvím elektronické podatelny info@pribramskaprovozni.cz (není nutný zaručený elektronický podpis).
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení údajů umožňujících vyhledání a získání zveřejněné informace (§ 6 zákona č. 106/1999 Sb.); sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst. 5 písm. c) zákona č. 106/1999 Sb.) nebo v případě sdělení o požadování úhrady a její výše (§ 17 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.);
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.
Jak a kdo o vyřízení stížnosti rozhoduje
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Nadřízeným orgánem pro vyřizování stížností na postup společnosti Příbramská provozní s.r.o., je Úřad pro ochranu osobních údajů.
Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Podrobné informace jsou uvedeny v zák. č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů